zondag 21 september 2014

Framed Flowers blok 9


Framed Flowers nr. 9, een bosje bloemen in reverse appliqué.

Omdat ik de bloemen in twee delen wilde maken, leek het me handig om daarvoor eerst een basis te maken.
Dus alle bloemen en alle bloembeginsels aan één stuk.


Eerst het onderste gedeelte appliqueren op het bovendeel.
Neem de tekening over op de stof en dan.. inknippen! 




Hier zijn de bloemen ingeknipt en ligt het voorbewerkte deel erachter.

Nog even checken of het geappliceerde deel goed ligt en dan spelden en ja, zelfs rijgen.



De puntjes heb ik weer bewerkt met Fray Check, een soort lijm waardoor de puntjes niet gaan rafelen. 





Daarna is het gewoon kleine steekjes maken! :)  







Met hier de achterkant. 
Nadat alles vastgenaaid is, heb ik nog wat van het teveel aan stof weggeknipt.  




Het was de bedoeling om de blaadjes te appliquéren, maar het leek me toch beter om dat ook in reverse appliqué te doen. 
Meer eenheid.  





De stelen zijn geborduurd in steelsteek. Niet te dun en niet te dik, deze steeltjes.



Met nogmaals de achterkant. 
Daarna nog wat quiltsteekjes en het geheel kan weer in het lijstje genaaid worden.  





Met hier het linkje naar het bloempatroon nr. 9 en basispatroon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten