maandag 21 juli 2014

Framed Flowers blok 7


Een bewerkelijk blok in de maand juli. Met heel veel zonnige puntjes. 


 Omdat ik voor deze maand een kleurrijke lijst had voorbereid, heb ik de kleuren van de bloem eenvoudig gehouden. Het geheel was al druk genoeg. 





Als eerste heb ik de kleine biesjes op de bloemblaadjes geappliceerd. Ik heb wat extra fotootjes gemaakt hoe ik het middenstukje gedaan heb. Lijkt me heel duidelijk.





Daarna ben ik begonnen met het appliceren van de bloemblaadjes. Eerst het blaadje in het midden. 
Met een bamboestokje vouw ik de puntjes naar binnen en naai ze vast.





Ik gebruik het uitgeknipte patroon als mal voor de plaats van de te appliceren onderdelen.  




Nadat alle onderdelen erop genaaid zijn, heb ik de steel gemaakt met een paar rijen rijgsteken.  




Als laatste nog een quiltrandje erom heen om de bloemblaadjes minder plat te laten lijken. 
Het lijstje maakt het helemaal af.
Deel 7 vind ik erg leuk geworden. Ondanks de voor mij vreemde kleuren. :) 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten